Atletiekkampen

Weekindeling en Leeftijden 2017 

  • Atletiekkamp 1
    Week 29 – 16 juli t/m 22 juli
    8 t/m 17 jaar 
  • Atletiekkamp 2
    Week 30 – 23 juli t/m 29 juli
    8 t/m 15 jaar 
  • Runningkamp  
    Week 30 – 23 juli t/m 29 juli
    10 t/m 17 jaar 
  • Atletiekkamp 3
    Week 33 – 13 aug t/m 19 aug
    8 t/m 17 jaar
     

Het programma 

Het programma bestaat uit atletiek en fun. De trainingen worden aangepast aan de verschillende niveaus en leeftijdsgroepen. Tijdens de atletiek kampen traint de jongste groep (8-11 jaar) ongeveer 2 uur per dag en de oudere groepen (12-17 jaar) 2 trainingen van 2 uur per dag.

Atletiektrainingen 

Het atletiekprogramma wordt samengesteld door verschillende (regio)bonds-  en gekwalificeerde trainers. Elke dag worden er diverse atletiekonderdelen aangeboden. Voor de oudere atleten proberen wij rekening te houden met de specialisatie van de atleten. Omdat de belasting van de trainingen niet te groot moet zijn, worden de trainingen vooral in clinicvorm gegeven. Een bekende coach of atleet legt het e.e.a. uit over techniek en doet het ook voor. De trainingen zullen een combinatie zijn van algemene- en specifieke trainingen. Je moet hierbij denken aan algemene kracht- en conditieoefeningen, loopscholing, sprongkracht, blessurepreventie, voedingsadvies etc. Tijdens de specialisatie trainingen wordt er onderscheid gemaakt in sprint/horden, springonderdelen, werponderdelen en midden afstand De kampen starten op zondagmiddag (14.00u) en eindigen op zaterdagochtend (11.00uur).

Fun 

Het funprogramma is net zo belangrijk als het atletiekprogramma! Elk jaar staat het volledige T&F Camps Funprogramma in het teken van een ander thema! Dit thema loopt als een rode draad door het funprogramma en het atletiekprogramma. Dus een afwisselend avondprogramma, met feesten, uitdagende bosspelen, competities tussen tenten, zwemmen en nog veel meer.
 

Aanmelden