FAQ Ledenpas

Vorige

Waarom krijg ik een nieuwe ledenpas?
Sinds 1 januari 2017 verstrekken we geen kunststof ledenpas meer. Deze pas is vervangen door een digitale ledenpas, met name ingevoerd vanwege duurzaamheid en de kostenbesparing. De kunststof ledenpas is met het verschijnen van de digitale ledenpas ongeldig geworden, ook als de geldigheid op de pas nog in de toekomst ligt. Elk jaar ontvangen alle leden, waarvan het correcte e-mailadres in de bondsadministratie staat geregistreerd, een nieuwe digitale ledenpas.

Is mijn kunststof ledenpas nog geldig na ontvangst van de digitale ledenpas?
De oude kunststof ledenpas is vervangen door de digitale ledenpas en is dus niet meer geldig.

Ik ben in de veronderstelling dat ik de kunststof ledenpas moet tonen bij wedstrijden.
Klopt dit?

Het wedstrijdorganisatiecomité is op de hoogte van de invoering van de nieuwe digitale ledenpas. Als zij vragen om een bewijs van inschrijving,  kun je je digitale ledenpas tonen.

Wat zijn de voordelen als lid van de Atletiekunie?
Als lid van de Atletiekunie heb je veel voordelen, zoals:

  • Recht op de ledenprijs voor het volgen van opleidingen.
  • Recht op de ledenprijs voor congressen en/of themadagen.
  • Korting op tickets voor de Nederlandse Kampioenschappen.
  • 10% korting bij veel hardloopspeciaalzaken op vertoon van je digitale ledenpas
  • Voor alle verenigingen en leden zijn er collectieve verzekeringen afgesloten.

Wat is de geldigheid van de digitale ledenpas?

De geldigheidsdatum staat op je pas vermeld. De digitale ledenpas is 1 kalenderjaar geldig mits je een lopend lidmaatschap hebt bij een aangesloten atletiekvereniging of loopgroep. Je ontvangt deze aan het begin van elk nieuw kalenderjaar.

Ik heb mijn lidmaatschap gedurende het jaar beëindigd, maar ontvang nu toch een digitale ledenpas. Wat is hier de reden van?
Heb je tijdens het lopende jaar het lidmaatschap bij de atletiekvereniging of loopgroep opgezegd, dan geven zij dit aan ons door. Het lidmaatschap bij de Atletiekunie loopt altijd door tot het einde van het lopende kalenderjaar. Om deze reden kan het dus zijn dat je in de tussentijd een digitale ledenpas hebt ontvangen.Wil je zeker weten dat het lidmaatschap daadwerkelijk beëindigd is, dan raden wij je aan hierover contact op te nemen met betreffende atletiekvereniging of loopgroep.

De gegevens op de digitale ledenpas kloppen niet. Kan dit gewijzigd worden?
Op de digitale ledenpas staan je persoonlijke gegevens en gegevens die door de vereniging of loopgroep aangeleverd zijn. Als er onvolledige of onjuiste gegevens op de pas staan, verzoeken we je om dit door te geven aan de ledenadministratie van jouw atletiekvereniging of loopgroep.

Er staat een verkeerde vereniging op de digitale ledenpas. Wat nu?
In dit geval kun je het beste contact opnemen met onze ledenadministratie.

Ik heb een wedstrijdlicentie, maar zie deze niet op de pas staan / ik wil mijn wedstrijdlicentie opzeggen.
Neem in dit geval contact op met de atletiekvereniging of loopgroep om dit aan te geven.
Zij geven dit aan ons door en je krijgt na de wijziging automatsich een nieuwe digitale ledenpas waarop dit zichtbaar is.

Wat kan ik met de digitale ledenpas?
Je kunt de digitale ledenpas op je smartphone of computer opslaan en eventueel printen.

Het formaat van de ledenpas is erg groot. Hoe kan ik dit kleiner afdrukken?
Je kunt bij de afdrukinstellingen van de printer het formaat wijzigen en in elke gewenste maat afdrukken.

Wat moet ik doen als mijn e-mailadres wijzigt?
Neem in dit geval contact op met de atletiekvereniging of loopgroep om dit door te geven.
Nadat het e-mailadres in onze bondsadministratie is gewijzigd, ontvang je automatisch een e-mail met je digitale ledenpas.

Ik heb geen ledenpas ontvangen. Hoe kan dit?
Ga bij de vereniging of loopgroep na of je correcte mailadres daar bekend en opgeslagen is. Indien nodig zal het e-mailadres worden toegevoegd danwel gewijzigd. De digitale ledenpas wordt automatisch naar het (nieuwe) e-mailadres gestuurd.
Indien de digitale ledenpas niet is aangekomen, kan de Atletiekunie de digitale ledenpas opnieuw versturen.

Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen. Hoe doe ik dit?
Als je een lidmaatschap hebt afgesloten bij een atletiekvereniging of loopgroep, dan dien je je lidmaatschap ook daar op te zeggen. Zij geven dit uiteindelijk aan ons door.

Heb je een abonnement op Hardlopen.nl? Dan kun je dit beëindigen door een mail te sturen naar: info@hardlopen.nl.

Vragen?
Heb je n.a.v. bovenstaande nog aanvullende vragen over de digitale ledenpas? Neem dan contact op met onze ledenadministratie