Atletiekunie en DPG Media slaan handen ineen

Geplaatst op Woensdag, 21 april 2021
Atletiekunie en DPG Media slaan handen ineen

AD, onderdeel van DPG Media, wordt de nieuwe mediapartner van de Atletiekunie. De Atletiekunie en DPG Media sloten vandaag de overeenkomst voor dit mediapartnership.

Het doel van de samenwerking is om gezamenlijk meer aandacht voor atletiek én hardlopen te creëren en DPG Media nog verder te positioneren als partner van de sport.

In Nederland lopen wekelijks bijna 1,5 miljoen mensen hard. Het afgelopen coronajaar hebben bovendien steeds meer mensen de hardloopschoenen aangetrokken: hardlopen kan tenslotte lekker in je eentje waar en wanneer jij maar wilt. Dit aantal zegt het al: hardlopen is een sport voor iedereen. Niet voor niets staat hardlopen op de derde plek van meest beoefende sporten in Nederland. Maar atletiek is veel meer dan hardlopen alleen. Nederland telt 370 atletiek- en loopclubs die aangesloten zijn bij de Atletiekunie, in totaal zijn zo’n 120.000 mensen lid.

Mooi podium voor de sport

“De samenwerking met DPG Media biedt ons de mogelijkheid een breed podium te creëren voor onze sport waarbij we mensen van top tot breedte kunnen laten genieten van atletiek en hardlopen”, aldus Pieke de Zwart, directeur van de Atletiekunie. “Het is onze missie de atletiek en loopsport te laten groeien en bloeien door mensen verantwoord in beweging te brengen én houden. Zichtbaarheid is daarbij essentieel. Samen met DPG media inspireren en motiveren we sportliefhebbers op alle vlakken. Zowel de verhalen van onze Nederlandse topatleten als de regionale clubcompetitie of de lokale hardloopwedstrijd. We zijn trots dat een gerenommeerd mediabedrijf als DPG Media zich bij ons aansluit en met haar platformen deze verhalen het podium geeft waar ze recht op hebben.”

Rhian Ket, partnership manager van DPG Media vult aan: “AD is al sinds jaar en dag sportkrant nummer 1. Met een partnership als deze versterken wij onze positie onder sportliefhebbers nog verder. Daarnaast kunnen sportfans het gehele jaar hun hart ophalen. AD en de regionale titels brengen het hele jaar nieuws en entertainment rondom sport. Het partnership met Atletiekunie sluit hier perfect op aan.“

AD Hardlopen bijlage

Onderdeel van dit mediapartnership is een unieke Hardlopen special die vandaag als bijlage bij het AD is gevoegd. Een bundeling van verhalen over de populariteit van hardlopen in coronatijd, over die moeilijke eerste stap, want ‘hoe begin je eigenlijk? En vooral, hoe blijf je hardlopen?’ Maar ook thema’s als motivatie en looptechniek, loopmaatjes, materiaal of hardloopdoelen zoals bijvoorbeeld marathons en andere loopevenementen, komen aan bod. Deze special is een samenwerking tussen DPG Media en de Atletiekunie, de autoriteit in het hardlopen, om nog meer mensen te inspireren hun veters te strikken en te gaan.

Over DPG Media

DPG Media is het grootste mediahuis van Nederland. Zowel qua bereik als aantal merken. Wij bereiken met onze merken dagelijks miljoenen mensen. Op papier in krant en magazines, digitaal via sites en apps op de radio en op al onze events. Ons portfolio bestaat uit sterke en kwalitatieve nationale, regionale en lokale merken. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant. Kijk op dpgmedia.nl/merken voor een overzicht. Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Hardlopen Special

Mogen we even je aandacht?

Wij laten je graag een website zien afgestemd op jouw voorkeuren. Deze website maakt gebruik van cookies voor analyse, gebruikerservaring en opbouw van klantprofielen voor het tonen van relevante advertenties op de website, externe websites en via sociale media. Meer informatie over het cookiegebruik op onze website vind je in ons cookiestatement. Afhankelijk van je voorkeuren kun je het gewenste machtigingsniveau selecteren bij ‘beheer cookies’.

Cookie instellingen

Wij laten je graag een goede website zien, afgestemd op jouw voorkeuren. Wil je dit ook? Zet dan de onderstaande onderdelen op 'Aan'. Hiermee geef je ons toestemming om je door middel van het gebruik van cookies en andere technieken een persoonlijke ervaring te bieden.

Relevantie

We bewaren gegevens van je (klik)gedrag en gegevens die je achterlaat op onze website en bouwen hiermee een profiel op. Met deze gegevens proberen we de website en eventuele nieuwsbrieven relevanter voor je te maken.

Social Media en externe embeds

Deze cookies gebruiken we om social media of andere embeds uit externe bronnen in te laden. De social media embeds kunnen hierdoor mogelijk zien dat jij onze website bezoekt en dit gebruiken voor het opbouwen van je profiel. In ruil daarvoor krijg je embeds te zien van onze eigen social media uitingen of interessante gerelateerde berichten van andere social media accounts.

Je hebt nog niet op alle vragen antwoord gegeven. Geef hierboven jouw voorkeur aan.